Elektroniczne skrzynki podawcze w urzędach

Stosowanie elektronicznych skrzynek podawczych w urzędach posiada niedługą historię. Dopiero od niedawna rozpoczęła się akcja wprowadzania komputerowej możliwości załatwiania spraw urzędowych w wybranych placówkach administracyjnych. Elektroniczna skrzynka podawcza ma służyć wszystkim petentom danego urzędu, a więc nie jest tylko środkiem komunikacji pomiędzy poszczególnymi jednostkami administracji publicznej. Komputery umożliwiają nam zatem szybkie i proste załatwienie ważnej dla nas sprawy formalnej. Zastosowanie elektronicznych skrzynek podawczych ma na celu zmniejszyć ilość oczekujących w kolejkach petentów danego urzędu. Ułatwi to znacznie pracę urzędników, ale również pozwoli zaoszczędzić czas i nerwy samym oczekującym. Początki elektronicznych skrzynek podawczych wcale nie były łatwe. Wymagało się bowiem posiadania elektronicznego podpisu, którego zakup wiązał się z koniecznością wydania nawet kilkuset złotych. Niewiele osób pozwoliło sobie zatem na taki wydatek. Obecnie zauważa się odejście od tego pomysłu, gdyż nie pozwala on na stosowanie elektronicznych skrzynek podawczych w szerszym zakresie społecznym.

Cześć, z tej strony Władysław i chciałbym Cię zaprosić do komentowania moich wpisów! Blog ten jest poświęcony tematyce technicznej, więc mam nadzieję, że Cię to zainteresuje!